 |
www.ffchok.fora.pl Chełmżyńskie centrum gier bitewnych
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Garran
Administrator
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:47, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
tak i o ile dobrze pamiętam można mieć też dwóch (różnych nawet) sojuszników. A dziś przypomniałem sobie, że fleet daje przerzut kostki na bieg także.. :F nie pamiętałem o tym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Garran dnia Pon 0:48, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Culmsee
|
Wysłany: Pon 14:53, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Można mieć dwóch sojuszników ale NIE różnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Garran
Administrator
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:02, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Do przyszłego tygodnia muszę się z Tobą zgodzić. Przyszły tydzień to mniej więcej czas kiedy będzie mi się chciało zerknąć w podręcznik i to sprawdzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Culmsee
|
Wysłany: Wto 7:00, 16 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Polecam FAQ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GŁAZEK
Mielone kufaaa!
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:15, 03 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Możemy dojść do porozumienia w sprawie "placków"? W obecnej formie jest to bez sensu. Co wy na to? Niech pociski wybuchają i zadają rany wszystkim pod kółkiem, a nie tylko widocznym modelom.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GŁAZEK dnia Sob 22:17, 03 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Garran
Administrator
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:21, 03 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja jestem za w kwestii wybuchowych rzeczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek
Dead
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:22, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
przeciw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
beszcza
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Culmsee
|
Wysłany: Nie 13:52, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Zasady są zasadami... Przeciw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GŁAZEK
Mielone kufaaa!
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:31, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
No i proszę zasady to zasady
Q: Can blast markers hit a model that is not in the attacker’s line of
sight if they do NOT scatter? (p33)
A: Yes, as long as the target enemy model for the blast
weapon is within the firer’s line of sight.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GŁAZEK dnia Nie 18:06, 04 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Garran
Administrator
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:20, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
CHWD debilnemu LOSowaniu! Fuck yeach, punkcik dla GW! Czyli są z punktacją na -349357 jakieś.. Tak trzymać a może wnuki naszych wnuków doczekają się sprawiedliwości i sensu jakiegoś w tej grze:)
EDIT:
Już obawiałem się, że to tylko do barrage się tyczy ale na szczęście już w samym podręczniku jest napisane o blastach (p33):
In these cases, hits are worked out as normal and can hit and wound units out of range and line of sight (or even your own units, or models locked in combat).
Trzeba było doczytać a nie dawać wpuszczać się w maliny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Garran dnia Nie 19:12, 04 Lis 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek
Dead
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:19, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Garran napisał: | CHWD debilnemu LOSowaniu! Fuck yeach, punkcik dla GW! Czyli są z punktacją na -349357 jakieś.. Tak trzymać a może wnuki naszych wnuków doczekają się sprawiedliwości i sensu jakiegoś w tej grze:)
EDIT:
Już obawiałem się, że to tylko do barrage się tyczy ale na szczęście już w samym podręczniku jest napisane o blastach (p33):
In these cases, hits are worked out as normal and can hit and wound units out of range and line of sight (or even your own units, or models locked in combat).
Trzeba było doczytać a nie dawać wpuszczać się w maliny  |
ale te zapisy nie nadpisują ostatniego zdania w blastach, które odnoszą się do alokacji ran, które wyraźnie stwierdza, że model nie widziany dla unitu nie może dostać rany. ( " jak przy normalnym shootingu")
Zapis FaQ ma jak najbardziej sens, bo zapis z rubooka można zinterpretować następująco: "w momencie gdy blast skaterował może trafiać i ranić modele bez LOS, czyli jeżeli blast nie skaterował to takich modeli nie trafia"
Zapis "can hit and wound units out of range and line of sight " wprowadza zamieszanie, ale nie jest sprzeczny z niemożnością przydzielenia ran, bo rani się przed przydzieleniem ran.
Czyli blast zszedł, trafił 3 modele za ścianą, z 3 hitów wyszły dwa woundy, które trzeba przydzielić na najbliższe widoczne modele.
Jeżeli takich nie ma, to woundy są tracone.
W sumie w blastach jest opisana procedura z blastami - ustalamy pozycję, ilość hitów, ilość woundów, alokacja woundów jak przy zwykłym strzelaniu.
Dla uściślenia - barrage też nie ignoruje braku LOS, tylko zmienia punkt widzenia - czyli jeżeli pomiędzy blastem barrage, a modelem, jest ściana, to ten model dostanie hit`a, ale nie wolno przydzielić mu rany ( skrajny przykład - Stoi oddział i ma za plecami ścianę, coś strzela barragem i placek znosi środkiem za ścianę. Patrzymy na place z góry i trafiamy 3 modele, możemy rzucić na rany, przydzielamy woundy i kupa, bo z punktu widzenia placka żadem model nie jest widziany
Niestety GW nie podało jeszcze FaQ w tej sprawie i na moje możliwość ranienia bez LOS blastami tylko poprzez barrage.
Garran napisał: | CHWD debilnemu LOSowaniu! Fuck yeach, punkcik dla GW! Czyli są z punktacją na -349357 jakieś.. Tak trzymać a może wnuki naszych wnuków doczekają się sprawiedliwości i sensu jakiegoś w tej grze:) |
poczekaj aż zacznę czepiać się kąta 22,5stopnia ostrzału, lub jak to woli "ograniczenia minimalnego zasięgu dla latajek"
@Głazek
wywaliłeś posta, czy mam przywidzenia?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wojtek dnia Nie 21:48, 04 Lis 2012, w całości zmieniany 9 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Garran
Administrator
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:57, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli ścierwo i nadal rakiety nie potrafią wybuchać. Lol. Serio, dlaczego ja w to gram? Stety, niestety ostatnie miesiące, nałykam nonsensów a potem będę miał detox
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darek
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Culmsee
|
Wysłany: Pon 12:21, 05 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Mój mózg się chwilowo mocno sprzeciwia przyjęciu tego do wiadomości.
Wybaczcie mój francuski, ale po to, kurwa, są blasty (granaty, rakiety, rzeczy robiące BUM!), żeby jebnąć kolesia za ścianą. Moim zdaniem mamy tu klasyczny przykład czytania zasad "na prawnika" (RAW) zamiast dopuścić do głosu zdrowy rozsądek oraz możliwość, że twórcy podręcznika (po raz kolejny) się po prostu pomylili/czegoś nie dopatrzyli i na pewno nie taki miał być zamysł tych zasad.
*tyle literówków narobiłem, że 3 razy posta musiałem pisać...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez darek dnia Pon 12:27, 05 Lis 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GŁAZEK
Mielone kufaaa!
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:51, 05 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Tak wywaliłem posta bo był bez sensu;) Ja podzielam zdane Darka i Krzycha. Wybucha i trafia/rani pod plackiem. Dla wszystkich jest to na korzyść. Zasady jak zwykle interpretowane pod swoim kątem. Ja tam widzę wpis że trafiają i ranią pod plackiem;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek
Dead
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1486
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:10, 05 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
darek napisał: | Wybaczcie mój francuski, ale po to, kurwa, są blasty (granaty, rakiety, rzeczy robiące BUM!), żeby jebnąć kolesia za ścianą. Moim zdaniem mamy tu klasyczny przykład czytania zasad "na prawnika" (RAW) zamiast dopuścić do głosu zdrowy rozsądek oraz możliwość, że twórcy podręcznika (po raz kolejny) się po prostu pomylili/czegoś nie dopatrzyli i na pewno nie taki miał być zamysł tych zasad.
... |
bo niestety zasady trzeba napisać tak, aby dało się grać.
raz, że gdyby blasty raniły faktycznie trafiane modele to by mozna bylo wyciągać indepów i bronie specjalne.
Poza tym, że jak najbardziej ma to sens i fajne na logikę, to jednak sprawia że uzbrojenie plackowe jest lepsze niż zakładał twórca gry, co przekłada się na koszt punktowy.Oczywiście, nie wiem co zakładali twórcy, ale jak do tej pory nikt nie zwrócił uwagi że jest źle napisane, więc na razie jest na moje.
I nie jest to dla mnie przepisy i kij, tylko serio uważam, że przyjęcie że blasty woundują to co trafią jest niedoprzyjęcia z uwagi na "precision shot" chamskie walenie blastami w bronie specjalne.
EDIT: Baa, w trakcie gry okazuje się, że lepiej położyc placek na broni specjalnej niż na grupce 4 modeli
EDIT2: A co z sytuacją, gdy kilka blastow trafi ten sam model? nadmariowe woundy są tracony czy są przekazywane na inne modele? Jeżeli tak to na które - te bliżej strzelca czy blastu? - łatanie "dziury" w ten sposób powoduje powstanie więcej dziur.
Jeżeli chodzi o opcje przydzielania ran z uwzględnieniem zasady, że rana ob blastu może być przyznana na model bez LOS pod warunkiem, że blast trafił ten model - logiczne i jest do przyjęcia, ale jest to na tyle skomplikowana sytuacją, że gdyby była w zamierzeniu twórców to była by opisana w rulebooku ( bo jak pisałem wcześniej, blasty typu barrage nie ignorują LOS )
Ogólem dla mnie nie wygląda to na dziurę w zasadach, tylko pominięcie z premedytacją.
Poza wyjątkowymi wyjątkami system gry raczej nie zakłada "celowania" ( ilość modeli jest za duża ) - chodzi o w miarę szybkie określenie wyniku a nie oddanie "realizmu".
I ogółem bardziej podoba mi się stwierdzenie, że model schowany za ścianą nie powinien zostać zraniony pociskiem którego tor lotu przypomina linię prostą - jakoś nie bardzo wierzę w koziołkujące pociski rakietowe nie mówiąc już o koziołkującej kulce plazm.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wojtek dnia Pon 15:18, 05 Lis 2012, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|